GREP benytter digitale verktøy og digital kommunikasjon, slik at ansatte, arbeidstakere og arbeidssøkere får muligheten til å yte sitt beste ved hjelp av dagens og morgendagens teknologi. Informasjons- og kommunikasjonsteknologi-avdelingen, GREP IKT, har ansvar for utvikling, innkjøp, drift, vedlikehold og support innenfor dette fagområdet.
Avdelingen er bemannet med faste ansatte, IT-servicefaglærling og to til tre arbeidssøkere fra ulike avklaringstiltak.
Arbeidsoppgaver ved GREP IKT
- Klargjøring, tilsyn og vedlikehold av PCer og nettbrett
- Support innen Windows og Office-produkter
- Installasjon og oppsett av skrivere
- Veiledning i bruk av ulike mobiltelefoner
- Oppsett og drift av kursrom
- Sikkerhetsveiledning og risikovurdering
- Support og kurs for ansatte, arbeidstakere og arbeidssøkere
- Utarbeidelse av veiledninger og dokumentasjon både elektronisk og på papir
- Innholdspublisering på internett, infoskjermer og intranett
- Deltakelse i diverse utviklingsprosjekter innenfor fagområdet
